• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4
  • img6
  • img7
  • img8

Erasmus + Bringing Research into the classroom

Bringing Research into the classroom: a key to sustainability -BRICKS   -  Φέρνοντας την Έρευνα στην τάξη: ένα κλειδί για την βιωσιμότητα

Πρώτη κινητικότητα του προγράμματος Erasmus+ KA2 “Bringing Research into the classroom: a key to sustainability”, Πορτογαλία 04 - 10 Νοεμβρίου 2019

Ομάδα αποτελούμενη από πέντε μαθητές και δύο καθηγητές εκπροσώπησαν τo σχολείο μας στην πρώτη κινητικότητα του προγράμματος Erasmus+ KA2 “Bringing Research into the classroom: a key to sustainability”  που πραγματοποιήθηκε στην Πορτογαλία από τις 04 μέχρι τις 10 Νοεμβρίου 2019. Στην κινητικότητα αυτή συμμετείχαν 6 μαθητές και 2 καθηγητές από την Ελλάδα, 8 μαθητές και 2 καθηγητές από την Ιταλία και 8 μαθητές και 2 καθηγητές από την Πορτογαλία.

Το θέμα και ο σκοπός της κινητικότητας αυτής ήτανε  η μελέτη της υπερθέρμανσης του ωκεανού και της θάλασσας ως επακόλουθο των  κλιματικών αλλαγών.  Κατά τη διάρκεια της πρώτης κινητικότητας οι μαθητές και οι καθηγητές από τις τέσσερις χώρες συνεργάστηκαν  με απώτερο σκοπό την ενδυνάμωση των μαθητών με τις απαραίτητες δεξιότητες, έτσι ώστε να γίνουν μελλοντικοί υπεύθυνοι πολίτες και να συμβάλουν στην επίτευξη των στόχων της στρατηγικής «Ευρώπη 2020» και της Ατζέντας 2030 αναφορικά με τη βιώσιμή διαχείριση των φυσικών πόρων και τη  «Δράση για το Κλίμα». Μέσω των  δραστηριοτήτων του προγράμματος, οι  οποίες στηρίζονταν σε παιδαγωγικές και καινοτόμες προσεγγίσεις, επιτεύχθηκε ο στόχος της κινητικότητας. 

Την πρώτη μέρα της κινητικότητας μετά την άφιξη μας,  το καλωσόρισμα και την πρώτη γνωριμία με τους άλλους συμμετέχοντες, προχωρήσαμε στην παρουσίαση του σχολείου μας. Στη συνέχεια οι μαθητές και οι καθηγητές συμμετείχαν σε ένα βιωματικό εργαστήριο και παρακολούθησαν ένα  ντοκιμαντέρ σχετικό με  την κλιματική αλλαγή. Ακολούθησε παιδαγωγική συζήτηση μεταξύ των μαθητών σχετικά με το πιο πάνω θέμα. Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στη διάσημη βιβλιοθήκη του Πόρτο "Livraria Lello & Irmao”, όπου οι μαθητές αναζήτησαν πληροφορίες και βιβλία σχετικά με την κλιματική αλλαγή.

Την δεύτερη μέρα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη μελέτης στην παράκτια περιοχή της Granja. Σκοπός της επίσκεψης μας ήταν να διερευνηθεί πώς η αύξηση της στάθμης της θάλασσας επηρεάζει τη διάβρωση της παράκτιας περιοχής  και τι μέτρα εφαρμόστηκαν στην υφιστάμενη περιοχή, για να περιορίσουν τα επακόλουθα αυτής της διάβρωσης. Το  απόγευμα της ίδιας μέρας, αφού επιστρέψαμε στο σχολείο, έγινε η επιλογή του λογότυπου για το έργο και οι παρουσιάσεις από τους μαθητές της κάθε χώρας για τις αρνητικές επιπτώσεις  που έχει η  κλιματική αλλαγή στην κάθε χώρα και στην περιοχή διαμονής των μαθητών.

Την τρίτη μέρα είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε το κέντρο προστασίας θαλάσσιας ζωής με σκοπό  την μελέτη και ενημέρωση για τα διάφορα είδη της θαλάσσιας ζωής στον Ατλαντικό ωκεανό. Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε διάλεξη και εργαστήριο στο κέντρο θαλάσσιων ερευνών CΙIΜΑR.

Την τέταρτη και τελευταία μέρα της κινητικότητας μας επισκεφθήκαμε  το σχολείο " Escolas do Turismo de Portugal ". Το απόγευμα ακολούθησε η επίσκεψη μας στη μεσαιωνική πόλη του Πόρτο, για εξερεύνηση της πολιτιστικής κληρονομιάς του. 

Την πέμπτη μέρα ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής μας γεμάτοι νέες εμπειρίες, δεξιότητες και γνώσεις.