• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4
  • img6
  • img7
  • img8

Όμιλοι

Κατά τη σχολική χρονιά 2018-2019, λειτουργούν στο Σχολείο οι ακόλουθοι Όμιλοι:

1. Αθλητικός 1
2. Αθλητικός 2
3. Μουσικός
4. Τέχνης
5. Κινηματογραφικός
6. Επιστημονικός
7. Αστρονομικός
8. Περιβαλλοντικός – Ζωοφιλικός
9. Εργαστήρι Εθελοντισμού
10. Πληροφορικής
11. Μαθαίνω Παίζοντας
12. Αρχαιολογικός-Ιστορικός
13. Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων
14. Ποδηλατικός
15. Φιλομάθειας

Αθλητικός

Πρώτη δράση  Ομίλων

Την Παρασκευή, 7 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη δράση των ομίλων. Ως αθλητικός όμιλος επισκεφτήκαμε το Ολυμπιακό σκοπευτήριο που στεγάζεται στην περιοχή των Λατσιών από το 1989. Οι εγκαταστάσεις του σκοπευτηρίου είναι υψηλών προδιαγραφών και θεωρείται ένα από τα καλύτερα στην Ευρώπη, ενώ έχουν φιλοξενηθεί πολύ συχνά Παγκόσμιοι και Ευρωπαϊκοί αγώνες.

Ο όμιλος είχε την ευκαιρία να επισκεφτεί τις εγκαταστάσεις του σκοπευτηρίου και να δει από κοντά τα 4 γήπεδα τραπ και 4 γήπεδα σκιτ, ολυμπιακών προδιαγραφών όπου μπορούν να αγωνίζονται ταυτόχρονα 48 σκοπευτές. Διαθέτει επίσης 8 γήπεδα για το δημοφιλές άθλημα του SPORTING (κυνηγετικών φάσεων), που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των περισσοτέρων κυνηγών. Όλα τα πιο πάνω είναι αγωνίσματα πήλινων δίσκων και διεξάγονται σε ανοικτό χώρο. Το Ολυμπιακό σκοπευτήριο στεγάζει επίσης εγκαταστάσεις σταθερού στόχου, όπου διεξάγονται αγώνες αεροβόλων όπλων (ντουφεκιών και πιστολιών).

Οι μαθητές μας, χωρισμένοι σε δύο ομάδες και υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτών του σκοπευτηρίου εξασκήθηκαν στα ολυμπιακά αγωνίσματα σκιτ και τραπ και στα αγωνίσματα αεροβόλων όπλων.

Φωτογραφίες

Δεύτερη δράση  Ομίλων

Η δεύτερη συνάντηση των Ομίλων πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 22 Μαρτίου. Ο Αθλητικός όμιλος, θέλοντας να δώσει την ευκαιρία στους μαθητές να γνωρίσουν όσο το δυνατό περισσότερα αθλήματα πραγματοποίησε επίσκεψη στο «Ράντζο Ριλάξο» στη Σια. Σ ένα όμορφα διαμορφωμένο χώρο μέσα στη φύση, οι μαθητές γνώρισαν τα αθλήματα της τοξοβολίας και της ιππασίας.

Φωτογραφίες

Μουσικός

Προσκαλέσαμε στο σχολείο μας άτομα από το Μουσικό Εργαστήρι Per Piacere. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε ένα βιωματικό εργαστήρι που περιλάμβανε τις εξής δραστηριότητες:
• Μουσική γνωριμία μέσα από παιγνίδια, κίνηση, μουσική
• Κατανόηση του σημαντικού ρόλου του μαέστρου στην εκτέλεση μουσικής
• Εκτέλεση μουσικής με αυτοσχέδια όργανα και συνοδεία ορχήστρας
• Μουσικός διαγωνισμός γνώσεων πάνω σε ακροάσεις διαφορετικών στιλ μουσικής

Φωτογραφίες

Τέχνης

Πρώτη δράση  Ομίλων

Μέσα από τον Όμιλο Τέχνης, οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να ασχοληθούν με τρεις από τους πιο σημαντικούς εικαστικούς καλλιτέχνες του 20ου και 21ου αιώνα. Τους: α) Έντγκαρ Μουνκ (εκπρόσωπο του εξπρεσιονιστικού κινήματος), β)Πάμπλο Πικάσο (εκπρόσωπο του Κυβισμού) μέσα από κυρίως σχέδια και ζωγραφικά του έργα και γ) του σύγχρονου καλλιτέχνη και εικαστικού Μπάγκσι, όπου μέσα από τα έργα του (γκράφιτι – τοιχογραφίες)  μεταφέρει σημαντικά κοινωνικά μηνύματαπου αφορούν το σύγχρονο πολιτισμό.

Ο στόχος και ο σκοπός της δράσης του Ομίλου ήταν η συνομιλία και ο διάλογος ανάμεσα την Μοντέρνα Τέχνη και τη Σύγχρονη Τέχνη μέσα από την επίδραση και αντιμετώπιση – αντίδραση στα μάτια των μαθητών.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία μέσα από συγκεκριμένες εικαστικές δράσεις και εργασίες, να παρατηρήσουν και να αναδημιουργήσουν σε πρώτη φάση έργα των πιο πάνω καλλιτεχνών και έργων τους. Αφού εργάστηκαν (με διάφορα υλικά επιλογής τους) σε διάφορες επιφάνειες, χωρίστηκαν σε τρείς ομάδες, όπου σε δεύτερη φάση των δραστηριοτήτων, ανέλαβαν να δημιουργήσουν παραλλαγές των συγκεκριμένων έργων. Οι δύο ομάδες που επέλεξαν  έργα των Πικάσο και Μουνκ, έμειναν στο εργαστήρι να ζωγραφίσουν με ακρυλικά σε καμβάδες. Η τρίτη ομάδα επέλεξε δύο γκράφιτι του Μπάγκσι και τα αναδημιούργησαν σε συγκεκριμένους τοίχους του σχολείου, όπου λαμβάνουν χώρα οι δράσεις του Ομίλου μας.

Φωτογραφίες

Δεύτερη δράση  Ομίλων

Κινηματογραφικός

Στα πλαίσια της 2ης εκδήλωσης του κινηματογραφικού ομίλου, οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές, επισκέφτηκαν το συγκρότημα Δίας και την τηλεόραση Σίγμα.
Εκεί ξεναγήθηκαν στα ραδιοφωνικά στούντιο όπου γίνονται οι ραδιοφωνικές παραγωγές, την αίθουσα σύνταξης και στο τηλεοπτικό στούντιο, όπου παρακολούθησαν τη μετάδοση της ζωντανής εκπομπής «Μεσημέρι και κάτι».
Οι μαθητές έφυγαν με άριστες εντυπώσεις και εμπλούτισαν τις γνώσεις τους με πληροφορίες που πιθανόν να φανούν χρήσιμες στις μελλοντικές επιλογές της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας.

 

Επιστημονικός και Αστρονομικός Όμιλος

Πρώτη δράση  Ομίλων

Ο Επιστημονικός και ο Αστρονομικός Όμιλος, επισκέφτηκαν το Πλανητάριο – Αστεροσκοπείο Κιτίου. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα πλούσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που περιλάμβανε :
● διαδραστική παρουσίαση για τον Ήλιο
● παρατήρηση του Ήλιου με τηλεσκόπιο
● ξενάγηση στο μουσείο απολιθωμάτων
● παρακολούθηση ταινίας μικρού μήκους με θέμα τον μικρόκοσμο

Η παρουσίαση έγινε από τον διευθυντή και αστρονόμο κ. Γιώργο Τρουλλιά, ο οποίος με ενθουσιασμό, αμεσότητα, μεταδοτικότητα και χιούμορ κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών. Οι μαθητές  έφυγαν ενθουσιασμένοι, παίρνοντας μοναδικές εμπειρίες και γνώσεις.

Στο τέλος, δώρισε στο σχολείο μας μια από τις πενήντα συλλεκτικές αφίσες (παγκύπρια), με σφραγίδα της ΝΑΣΑ.

Φωτογραφίες

Δεύτερη δράση  Ομίλων

Οι όμιλοι Επιστημονικός και Αστρονομικός, επισκέφτηκαν την έκθεση «Νίκολα Τέσλα: O άνθρωπος που εφηύρε το μέλλον» , η οποία είχε φιλοξενηθεί στη Διεθνή Κρατική Έκθεση Λευκωσίας. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν τα εργαστήρια του μεγάλου εφευρέτη, τα 14 εκθέματα όπου παρουσιάζονταν σε κλίμακα, εκ των οποίων τα περισσότερα λειτουργικά, μακέτες και μοντέλα όπως το υδροηλεκτρικό εργοστάσιο στους καταρράκτες του Νιαγάρα, το εργαστήριο του στο Colorado Springs, το αεροπλάνο κάθετης απογείωσης, τον επαγωγικό κινητήρα, μέχρι οπτικά και ηχητικά στοιχεία σε πληροφοριακά πάνελ. Την ίδια ώρα, ένα πηνίο παρήγαγε κατά τακτά χρονικά διαστήματα δύο εκατομμύρια βολτ, προσφέροντας ένα μοναδικό θέαμα.

Συγκεκριμένα, η έκθεση εξελίχθηκε σε τρεις κατευθύνσεις ώστε να καλύψει όλο το εύρος της ζωής και προσφοράς του επιστήμονα που σημάδεψε τον 20ο αιώνα:
•   Η ζωή του Τέσλα μέσα από ένα χρονολόγιο
•   Τα επιτεύγματα και το έργο του Τέσλα, που αποτυπώθηκε σε τέσσερις ενότητες:             
  Εναλλασσόμενο ρεύμα, επαγωγικός ηλεκτροκινητήρας – ρεύμα υψηλής τάσης                                 
      και συχνότητας, πηνία, ασύρματη μεταφορά ενέργειας, μηχανολογία.
•  Το όραμα και η κοσμοθεωρία του Νίκολα Τέσλα
Η διαδραστική ξενάγηση ήταν άκρως εντυπωσιακή και οι  μαθητές  έφυγαν ενθουσιασμένοι, παίρνοντας μοναδικές εμπειρίες και γνώσεις.

Πληροφορικής

Πρώτη δράση  Ομίλων

Την Παρασκευή, 07 Δεκεμβρίου 2018, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη των μαθητών/τριών  του ομίλου Πληροφορικής στο Δορυφορικό Σταθμό της CYTA «Μακάριος». Ο Δορυφορικός Σταθμός «Μακάριος» αποτελεί τον βασικό δορυφορικό τηλελιμένα της Cyta, μέσω του οποίου ο οργανισμός παρέχει αξιόπιστες προηγμένες δορυφορικές υπηρεσίες στη διεθνή αγορά, όπως αναμετάδοσης ραδιοτηλεοπτικών προγραμμάτων, ιχνηλάτησης και ελέγχου δορυφόρων, τηλεμετρίας, καθώς και δορυφορικού διαδικτύου σε ευρεία κλίμακα. Ο Σταθμός στεγάζει επίσης και το Κέντρο Ελέγχου όλων των υποθαλάσσιων καλωδιακών συστημάτων οπτικών ινών τηλεπικοινωνιών και διαδικτύου που συνδέουν την Κύπρο με τις γειτονικές χώρες και τον υπόλοιπο κόσμο. Αρχικά, λειτουργός του κέντρου, παρουσίασε στους μαθητές τις υπηρεσίες που προσφέρει ο Σταθμός στην Κύπρο και στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή και έπειτα έγινε μια ξενάγηση στο δωμάτιο των κεντρικών ηλεκτρονικών υπολογιστών και συσκευών δικτύου καθώς και στο κέντρο ελέγχου.
Κατά την δεύτερη περίοδο λειτουργίας των Ομίλων, οι μαθητές παρακολούθησαν στο χώρο του Σχολείου, σεμινάριο Ρομποτικής από εκπρόσωπο της εταιρείας  Ηellenic Technical Enterprises LTD, η οποία εισαγάγει τα εκπαιδευτικά ρομπότ της πλατφόρμας Edison, τα οποία είναι συμβατά με εξαρτήματα LEGO. Οι μαθητές, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις πολλές δυνατότητες της  συγκεκριμένης κατασκευής και το ειδικό λογισμικό που χρησιμοποιείται για να προγραμματιστεί το Εdison Robot, ώστε να εκτελεί  μία σειρά ενεργειών και να αντιδρά σε ερεθίσματα που δέχονται οι αισθητήρες του.

Φωτογραφίες

Δεύτερη δράση  Ομίλων

Την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2019, οι  μαθητές του Ομίλου Πληροφορικής είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στις κτιριακές εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Κύπρου και να επισκεφτούν το Κέντρο Αριστείας για Έρευνα και Καινοτομία «Κοίος», το οποίο ασχολείται με την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για τη διαχείριση και την αντιμετώπιση περιστατικών έκτακτης ανάγκης. 
Συγκεκριμένα, το ερευνητικό κέντρο «Κοίος» συνεχώς αναπτύσσει έξυπνες τεχνολογικές μεθόδους για την αποτελεσματική χρήση των Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (Drones) σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Αυτές οι τεχνολογίες αφορούν στον αυτοματοποιημένο σχεδιασμό πορείας, στην ανάλυση της εικόνας σε πραγματικό χρόνο, στην ανίχνευση αντικειμένων και στη διανομή προμηθειών. Η εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών στη χρήση των Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (Drones) βοηθά υπηρεσίες ανταπόκρισης όπως την Αστυνομία, την Πολιτική Άμυνα και την Πυροσβεστική να διαχειρίζονται και να αντιμετωπίζουν καταστάσεις έκτακτης ανάγκης γρήγορα και αποτελεσματικά.

Εργαστήρι Εθελοντισμού

Πρώτη δράση  Ομίλων

Δραστηριότητες ομίλου «Εργαστήρι Εθελοντισμό» στην 1η συνάντηση

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και λειτούργησαν ταυτόχρονα 4 διαφορετικά εργαστήρια:
1η ομάδα - Υπεύθυνος καθηγητής Παναγιώτης Παουλλής
Κατασκευή ξύλινων δέντρων
2η ομάδα - Υπεύθυνη καθηγήτρια Ειρήνη Κτωρίδου
Μπογιάτισμα χιονάνθρωπων και Αη Βασίληδων
3η ομάδα - Υπεύθυνη καθηγήτρια Ντίνα Ηλιάδου
Διακόσμηση κουτιών με τη μέθοδο decoupage και κατασκευή στεφανιών  
4η ομάδα - Υπεύθυνη καθηγήτρια Παναγιώτα Παρτάκκη
Κατασκευή ευχετήριων καρτών για Χριστούγεννα, γενέθλια, κ.α.

Όλες οι κατασκευές πωλήθηκαν στο χριστουγεννιάτικο παζαράκι της επιτροπής πρόνοιας του σχολείου μας.

Φωτογραφίες

Δεύτερη δράση  Ομίλων

Φωτογραφίες

Μαθαίνω Παίζοντας

Πρώτη δράση  Ομίλων

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία στην πρώτη δράση των Ομίλων, στις 07/12/2018, να απασχοληθούν ευχάριστα και δημιουργικά και να μάθουν παίζοντας. Στο Σχολείο μας, το Κέντρο Δημιουργικής Μάθησης και Παιχνιδιού για Παιδιά, οργάνωσε τις ακόλουθες δραστηριότητες για τους μαθητές:
Α) Πρόγραμμα STEM2PLAY: οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εμπλακούν σε πολλούς και διαφορετικούς σταθμούς δραστηριοτήτων από τον τομέα των STEM (ηλεκτρικά κυκλώματα, φως και χρώμα, βολές, μαγνήτες, ισορροπία, κίνηση κτλ.)
Β) Οργανωμένη δραστηριότητα STEM με μάθηση μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες: οι μαθητές αντιμετώπισαν δύο προκλήσεις:
1. Πρόκληση Κρυπτογράφησης (δημιουργία ενός κώδικα επικοινωνίας για την αποστολή ασφαλών μηνυμάτων σε απόσταση) και
2. Επανα-ορίζοντας την ανακύκλωση (κατασκευή, μέσα σε 30 λεπτά, μικρών οικιακών ηλεκτρικών συσκευών με τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών π.χ. ανεμιστήρας, μίξερ, πιστολάκι μαλλιών κτλ.)

Η πρώτη δράση του Ομίλου μας στέφθηκε με επιτυχία και άφησε στους μαθητές τις καλύτερες εντυπώσεις.

Φωτογραφίες

Δεύτερη δράση  Ομίλων

Στα πλαίσια της δεύτερης λειτουργίας των ομίλων του σχολείου μας, ο όμιλος «Μαθαίνω παίζοντας» επισκέφτηκε μια διαδραστική, εκπαιδευτική και ψυχαγωγική έκθεση με θέμα «Δεινόσαυροι του Ωκεανού» στον χώρο της κρατικής έκθεσης Κύπρου. Εκεί, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν 15 διαφορετικά είδη ρομποτικών τεράτων σε πραγματικά μεγέθη, κινήσεις, χρώματα, υφές και ήχους.

Με τη βοήθεια του ξεναγού οι μαθητές ενημερώθηκαν για την εξέλιξη της θαλάσσιας ζωής από την προϊστορική περίοδο μέχρι σήμερα.

Αρχαιολογικός-Ιστορικός

Πρώτη δράση  Ομίλων

- Τα μέλη του Ιστορικού αρχαιολογικού ομίλου με τη συνοδεία των καθηγητών τους επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν στο αρχοντικό του δραγομάνου Χατζηγεωργάκη Κορνέσιου. Στη συμβολή των οδών Πατριάρχη Γρηγορίου και Χατζηγεωργάκη Κορνέσιου, λίγα μόλις μέτρα μακριά από την Αρχιεπισκοπή, ορθώνεται επιβλητικό το αρχοντικό του Χατζηγεωργάκη Κορνέσιου, το οποίο σήμερα στεγάζει το Εθνολογικό Μουσείο. Κτισμένο στην ενορία του Αγίου Αντωνίου, όπου παραδοσιακά κατοικούσε η τάξη των εύπορων Ελληνοκυπρίων, θεωρείται το σημαντικότερο δείγμα αστικής αρχιτεκτονικής της Τουρκοκρατίας. Εδώ κατοικούσε ο πανίσχυρος δραγομάνος Χατζηγεωργάκης Κορνέσιος, που υπηρέτησε στο αξίωμα αυτό μεταξύ 1779-1809. Η οικία είναι διώροφη και κτίστηκε στα 1793. Το μονόγραμμα του ιδιοκτήτη και η ημερομηνία ανέγερσης του κτιρίου φαίνονται σε μαρμάρινη πλάκα εντοιχισμένη στο εσωτερικό της εισόδου.
- Τα μέλη του Ιστορικού αρχαιολογικού ομίλου με τη συνοδεία των καθηγητών τους επισκέφθηκαν αρχικά το Μνημείο της Ελευθερίας που βρίσκεται εντός των τειχών της παλιάς Λευκωσίας, κοντά στην Αρχιεπισκοπή. Το Μνημείο αποτελείται από 16 γλυπτά και ανεγέρθηκε το 1973 για να τιμήσει τον Κυπριακό Ελληνισμό που αγωνίστηκε κατά τον απελευθερωτικό αγώνα του 1955-59 για την ανεξαρτησία της Κύπρου από τη Βρετανία. Ταυτόχρονα το Άγαλμα αποτελεί ένα διαχρονικό σύμβολο αγώνα και ελπίδας για ελευθερία.

- Επόμενος σταθμός για τους μαθητές μας, το Παγκύπριο Γυμνάσιο, το αρχαιότερο σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο νησί, το οποίο ιδρύθηκε το 1812 από τον Αρχιεπίσκοπο Κυπριανό, σε μια εποχή που η Κύπρος ήταν ακόμη υπό οθωμανική κατοχή.

Στα χρόνια της Φραγκοκρατίας, στο χώρο όπου αργότερα ιδρύθηκε το Παγκύπριο Γυμνάσιο υπήρχε φράγκικο μοναστήρι, οι μοναχοί του οποίου είχαν κατασκευάσει έναν υπόγειο καμαροσκεπή θάλαμο, για να τους χρησιμεύει ως στέρνα ή ως οιναποθήκη. Στον υπόγειο αυτό θάλαμο, στην «κρύπτη» όπως έμεινε γνωστή, ο Αρχιεπίσκοπος Κυπριανός φιλοξένησε διαπρεπή μέλη της Φιλικής Εταιρείας, όταν έφτασαν στην Κύπρο με σκοπό να προετοιμάσουν την Επανάσταση εναντίον των Τούρκων.

Φωτογραφίες

Δεύτερη δράση  Ομίλων

Επίσκεψη στην Εκκλησία του Αγίου Λαζάρου και στο Μεσαιωνικό Κάστρο Λάρνακας

Την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2019 τα μέλη του Ιστορικού – Αρχαιολογικού Ομίλου του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τη Λάρνακα και να περιηγηθούν στο κέντρο της πόλης. Αρχικά είδαν την υπέροχη πέτρινη Εκκλησία του Αγίου Λαζάρου, ένα από τα πιο αξιόλογα δείγματα της βυζαντινής αρχιτεκτονικής στην Κύπρο. Η Εκκλησία του 9ου αιώνα βρίσκεται πάνω ακριβώς από τον τάφο του Αγίου, ο οποίος ήρθε στην Κύπρο μετά την Ανάσταση του Ιησού και έζησε στην πόλη ως Επίσκοπος Κιτίου για 30 χρόνια. Στη συνέχεια, οι μαθητές επισκέφθηκαν το Μεσαιωνικό Κάστρο της Λάρνακας, το μεγαλοπρεπές και επιβλητικό κτίσμα του 14ου αιώνα, που κτίστηκε από τον Λουζινιανό Βασιλιά Ιάκωβο Α΄, για λογούς προστασίας του αγκυροβολίου των Αλυκών. Σύμφωνα με ιστορικές πήγες, νωρίτερα, στην ίδια θέση υπήρχε οχυρωματικό φρούριο του 11ου αιώνα επί εποχής Κομνηνών. Η αρχιτεκτονική παρουσιάζει ενδιαφέρον, αφού στο κέντρο υπάρχει μια υπαίθρια αυλή και γύρω απ’ αυτήν βρίσκονται τα διάφορα παραρτήματα που ως επί το πλείστον ανάγονται σε διαφορετικές χρονικές περιόδους.

Τέλος, οι μαθητές έκαναν τη βόλτα τους στον παραλιακό δρόμο και ξεκουράστηκαν σε καφετέρια προτού πάρουν το δρόμο της επιστροφής στην Αγία Βαρβάρα.

Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων

Πρώτη δράση  Ομίλων

Ο όμιλος Ευρωπαϊκών προγραμμάτων στις 7 Δεκεμβρίου, μέρα ομίλων, πραγματοποίησε επίσκεψη στο Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου – Σπίτι της Ευρώπης. Το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Κύπρο εντάσσεται στο δίκτυο των 28 Γραφείων που το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ίδρυσε στις πρωτεύουσες των κρατών-μελών.

Το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της Κύπρου έχει σκοπό την παροχή πληροφοριών στο κοινό, στα ΜΜΕ, στον κρατικό μηχανισμό και κυρίως στη Βουλή των Αντιπροσώπων, στις περιφερειακές υπηρεσίες και στις επιχειρήσεις σχετικά με το ρόλο και τις δραστηριότητες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης γενικότερα. Επίσης διοργανώνει ενημερωτικές εκδηλώσεις, διαλέξεις και δημοσιογραφικές διασκέψεις.

Μέσα σε αυτά τα πλαίσια (ενημερωτικών διαλέξεων) ο όμιλος Ευρωπαϊκών προγραμμάτων επισκέφθηκε το σπίτι της Ευρώπης και ενημερώθηκε πάνω σε θέματα που αφορούν την λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ενημέρωση έγινε από την Ελεονώρα Κυριάκου, λειτουργό του γραφείου.

Συγκεκριμένα έγινε αναφορά στο ρόλο των 3 Ευρωπαϊκών θεσμών
• του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που είναι η φωνή των πολιτών, ασκεί την Νομοθετική Εξουσία και αποτελείτε από 751 μέλη.
• Του Συμβουλίου της Ευρώπης, που είναι η φωνή των κρατών μελών, ασκεί την Δημοσιονομική εξουσία, και αποτελείτε από τους 28 υπουργούς των κρατών μελών
• Της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που είναι για την προώθηση του Ευρωπαϊκού κοινού συμφέροντος και αποτελείτε από 28 επιτρόπους

Παράλληλα οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με την κυρία Κυριάκου θέματα σχετικά με την δομή και την λειτουργία του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus + και για την κατάργηση των τηλεφωνικών χρεώσεων εντός Ευρώπης.

Φωτογραφίες

Δεύτερη δράση  Ομίλων

Ο Όμιλος Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων πραγματοποίησε επίσκεψη στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο όπου έγινε ενημέρωση για τις ευκαιρίες που παρέχονται από τα προγράμματα Erasmus και την πραγματοποίηση των σπουδών σε άλλες Ευρωπαϊκές  χώρες. Επιπρόσθετα, ενημερώθηκαν για τους διάφορους κλάδους σπουδών και πόσο σημαντικό είναι η επιλογή σπουδών να γίνεται με βάση τα ενδιαφέροντα, την κλίση και τα ταλέντα τους.

Στο τέλος ακολούθησε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου.

Φωτογραφίες

Ποδηλατικός

Πρώτη δράση  Ομίλων
Φέτος, για πρώτη φορά οργανώθηκε στο σχολείο μας ο Ποδηλατικός Όμιλος από τους εκπαιδευτικούς κ. Γεωργία Αδάμου-Πρωτοπαπά, κ. Μαρίνα Ιωάννου και τον κ. Γιώργο Καλλίδη.
Ο Ποδηλατικός όμιλος είχε ως βασικό στόχο να γνωρίσουν τα παιδιά την αξία της χρήσης του ποδηλάτου ως μέσο άθλησης, διακίνησης, επικοινωνίας και αναψυχής. Να αντιληφθούν την οικολογική αξία, τη φιλική χρήση του ποδηλάτου προς το περιβάλλον και να το υιοθετήσουν ως μέσο διακίνησής τους τηρώντας τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.
Ένας επιπλέον στόχος του ομίλου ήταν τα παιδιά να γνωρίσουν από κοντά την απόφοιτο μαθήτρια  του Γυμνασίου Αγίας Βαρβάρας και εκπρόσωπο της Κύπρου στους ποδηλατικούς αγώνες του Ρίο ντε Τζανέιρο το 2016, την αθλήτρια ποδηλασίας Άντρια Χριστοφόρου, καθώς επίσης,  και η διοργάνωση και συμμετοχή Ποδηλατικών οργανώσεων της περιοχής και εθελοντών,  σε  ποδηλατικό περίπατο (περιηγητική ποδηλασία) εκτός του σχολικού χώρου.
Κατά τη διάρκεια του πρώτου Τετράμηνου, τα μέλη του Ομίλου πραγματοποίησαν δύο συναντήσεις. Κατά την πρώτη συνάντηση, τα μέλη του Ομίλου προχώρησαν στην εκλογή των εκπροσώπων τους και προγραμμάτισαν τις δράσεις του Ομίλου.
Κατά τη δεύτερη συνάντηση, ο Ποδηλατικός Όμιλος, σε συνεργασία με την Ποδηλατική Οργάνωση Κόρνου και τους εκπαιδευτές της, πραγματοποίησαν αθλοπαιδιές  στον σχολικό χώρο. Συγκεκριμένα, παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Κόρνου, τα οποία είναι μέλη της Ποδηλατικής Οργάνωσης Κόρνου, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτή τους κ. Ιουλιανό Ιουλιανού, παρουσίασαν στα παιδιά του Ομίλου Power Point με θέμα την αξία της ποδηλασίας και τη σημασία της οδικής ασφάλειας. Ακολούθως, εξασκήθηκαν σε θέματα ισορροπίας, ασφαλούς χρήσης του ποδηλάτου, ταχύτητας και αντοχής στην τεχνητή πίστα που διαμορφώθηκε στο γήπεδο της καλαθόσφαιρας του σχολείου μας.

Φωτογραφίες

Δεύτερη δράση  Ομίλων

Ο Ποδηλατικός όμιλος, μαζί με παιδιά της Ποδηλατικής Οργάνωσης Κόρνου, επισκέφθηκε στις 22 Μαρτίου το Εκπαιδευτικό Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στη Λευκωσία. Το πάρκο είναι προσομοίωση ενός αστικού οδικού δικτύου με φώτα τροχαίας, διαβάσεις πεζών,  πεζοδρόμους, μονόδρομους και σήματα τροχαίας.

Τα παιδιά του ομίλου, στην αρχή,  έτυχαν θεωρητικής εκπαίδευσης στην αίθουσα διαλέξεων του πάρκου με θέμα την Κυκλοφοριακή Αγωγή στο Γυμνάσιο. Ειδικότερα, ενημερώθηκαν για τη ζώνη ασφαλείας, την ασφαλή διακίνηση στους δρόμους με διαβάσεις ή χωρίς διαβάσεις, ως πεζοί ή ως ποδηλάτες κατά τη διάρκεια της μέρας και της νύχτας.
Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες και εξασκήθηκαν πρακτικά στον εξωτερικό χώρο του πάρκου με ποδήλατα και με αυτοκινητάκια σε δρόμο με φώτα τροχαίας, διαβάσεις πεζών τύπου ΖΕΠΡΑ και τύπου  ΠΕΛΙΚΑΝ καθώς επίσης και στην παράκαμψη εμποδίων σε πεζοδρόμιο. Φόρεσαν ειδικά γυαλιά προσομοίωσης ανθρώπου υπό την επήρεια ναρκωτικών και αλκοόλης και εξασκήθηκαν σε ασκήσεις ακρίβειας και ισορροπίας σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο πάρκο.

Φιλομάθειας

Πρώτη δράση  Ομίλων

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία στην πρώτη δράση των Ομίλων, στις 07/12/2018, να απασχοληθούν ευχάριστα και δημιουργικά και να μάθουν παίζοντας. Στο Σχολείο μας, το Κέντρο Δημιουργικής Μάθησης και Παιχνιδιού για Παιδιά, οργάνωσε τις ακόλουθες δραστηριότητες για τους μαθητές:
Α) Πρόγραμμα STEM2PLAY: οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εμπλακούν σε πολλούς και διαφορετικούς σταθμούς δραστηριοτήτων από τον τομέα των STEM (ηλεκτρικά κυκλώματα, φως και χρώμα, βολές, μαγνήτες, ισορροπία, κίνηση κτλ.)
Β) Οργανωμένη δραστηριότητα STEM με μάθηση μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες: οι μαθητές αντιμετώπισαν δύο προκλήσεις:
1. Πρόκληση Κρυπτογράφησης (δημιουργία ενός κώδικα επικοινωνίας για την αποστολή ασφαλών μηνυμάτων σε απόσταση) και
2. Επανα-ορίζοντας την ανακύκλωση (κατασκευή, μέσα σε 30 λεπτά, μικρών οικιακών ηλεκτρικών συσκευών με τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών π.χ. ανεμιστήρας, μίξερ, πιστολάκι μαλλιών κτλ.)

Η πρώτη δράση του Ομίλου μας στέφθηκε με επιτυχία και άφησε στους μαθητές τις καλύτερες εντυπώσεις.

Φωτογραφίες

Δεύτερη δράση  Ομίλων

Στο πλαίσιο της δεύτερης συνάντησης των Ομίλων, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το Adventure Roomς στον Στρόβολο και να απασχοληθούν δημιουργικά, παίζοντας και μαθαίνοντας.

Το Adventure Rooms είναι ένα ζωντανό παιχνίδι διαφυγής, το οποίο ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2012 σαν ένα πείραμα σε ένα Λύκειο της Βέρνης, Ελβετίας από έναν καθηγητή Φυσικής. Θεωρείται ως ένας από τους πρωτοπόρους σε αυτού του είδους τα παιχνίδια και είναι ένα από τα πιο διάσημα παιχνίδια σε όλο τον κόσμο.

Το παιχνίδι είναι περιπετειώδες αλλά καθόλου επικίνδυνο. Δεν περιέχει στοιχεία τρόμου και δεν απαιτεί καμία φυσική δύναμη ή δραστηριότητα. Το παιχνίδι είναι μοναδικό στο είδος του, επειδή εστιάζει κατά κύριο λόγο στους γρίφους και τα πειράματα με απλά αντικείμενα που βρίσκονται μέσα στα δωμάτια και βασίζεται σε επιστημονικά δεδομένα. Για να λυθούν οι γρίφοι απαιτούνται διαφορετικές ικανότητες και ο καθένας συνεισφέρει στην ομάδα. Οι γρίφοι κάνουν το μυαλό να δουλέψει κάτω από πίεση, ενισχύουν τη λογική σκέψη, την επικοινωνία και την ομαδική εργασία. Για να επιτευχθεί ο τελικός στόχος, η ομάδα πρέπει να αξιοποιήσει τα δυνατά σημεία όλων των παικτών της.

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες και κάθε ομάδα έλαβε μέρος σε ένα παιχνίδι. Πριν την έναρξη των παιχνιδιών όλοι οι μαθητές ενημερώθηκαν για τους κανόνες και πήραν οδηγίες. Έπρεπε να λύσουν μια σειρά από παζλ, γρίφους και πειράματα με αντικείμενα που βρίσκονταν στο δωμάτιο, ώστε να οδηγηθούν στη λύση του μυστηρίου και στην ελευθερία, αφού σκοπός τους ήταν να αποδράσουν από τα δωμάτια. Χρησιμοποιήσαν τις αισθήσεις, τη λογική και την εφευρετικότητά τους, αν και δεν τα κατάφεραν τελικά όλοι να πετύχουν τον στόχο. Όπως μας ειπώθηκε μόνο το 30% των ομάδων καταφέρνουν να δραπετεύσουν.

Οι μαθητές διασκέδασαν με την ψυχή τους και έφυγαν από το παιχνίδι με τις καλύτερες εντυπώσεις, επιθυμώντας να ξαναζήσουν μια τέτοια περιπέτεια και συζητώντας τις εμπειρίες τους.